Експортні ціни на українську пшеницю почали знижуватися

12 лютого 2021
Експортні ціни на українську пшеницю почали знижуватися

Майже досягнувши 8-річних максимумів, експортні ціни на українську пшеницю почали знижуватися. Згідно з даними ІА “АПК-Інформ”, після тривалого і стрімкого зростання цін із кінця січня на українському експортному ринку пшениці намітився знижувальний тренд.

«В результаті стрімкого подорожчання російської пшениці, перш за все через обмежувальні заходи та проблеми, що раптово виникли з її відправкою за поточними контрактами, українська зернова стала більш конкурентною і затребуваною на світовому ринку. Однак перевищення цінами позначки в 300 USD/т FOB стало психологічною перешкодою, яку не всі імпортери змогли подолати, адже такі цінові рівні останній раз фіксувалися в травні-червні 2013 р. До того ж деякі інші оріджинейшени пропонувалися дешевше», – пояснила ситуацію керівник відділу локальних ринків ІА «АПК-Інформ» Анна Танська.

Вона додала, що з кінця січня пшениця неохоче почала дешевшати під впливом попереднього обвалу світових котирувань і зниження зовнішнього попиту на тлі неконкурентних цін. Не зміг переломити ситуацію навіть єгипетський тендер і закупівля в т.ч. української пшениці.

Під впливом вищеописаних факторів ціни пропозиції на українську пшеницю на базисі FOB до 9 лютого поетапно знизилися з 292-303 до 280-288 USD/т, потягнувши за собою і ціни на майданчику СРТ-порт.

«На даний час ціни на пшеницю дещо стабілізувалися в очікуванні виходу лютневого звіту USDA. При цьому вплив на сектор продовжують надавати збільшення темпів експорту російської зернової (до періоду початку дії експортного мита в середині лютого п.р. і його підвищення з березня) та зростання конкурентоспроможності європейської. Складнощі з формуванням партій необхідних обсягів, небажання аграріїв істотно поступатися в ціні та поступове наближення обсягу експорту до узгодженого меморандумом граничного значення не дозволяли трейдерам активно укладати угоди на постачання великих партій, особливо на далекі періоди. До того ж імпортери виявляли більш високий інтерес до закупівель зернової середніми та невеликими судновими партіями», – підсумувала А.Танська.

Рекламодавці останнього номеру