Промислове виробництво молока вийшло на довоєнний рівень

1 жовтня 2023

Імпорт молочних продуктів за 8 місяців 2023 року зменшився на 12% проти минулого року та складає 38,05 тис. тонн. Обсяги постачань значно скоротилися навіть порівняно з довоєнними показниками. За аналогічний період 2021 року імпорт був більшим на 73,6% (66,8 тис. т), говориться у повідомленні асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».

F2

Найбільшими постачальниками молочних продуктів є країни ЄС — Нідерланди, Польща, Франція, Німеччина, Італія.

Структура торгівлі змінилася так (порівняння даних за 8 місяців 2023/2022):

  • молоко та вершки незгущені — 3,5 тис. тонн, -54%;
  • молоко та вершки згущені — 799 тис. тонн, -14%;
  • маслянка, коагульовані молоко та вершки, йогурт, кефір — 5,94 тис. тонн, -8%;
  • молочна сироватка — 4,9 тис. тонн, +67%;
  • масло вершкове — 1,7 тис. тонн, -31%;
  • сири всіх видів — 21 тис. тонн, -10%;
  • морозиво — 1,13 тис. тонн, +43%;

Скорочення імпорту обґрунтовується декількома причинами: зменшення споживання за рахунок переміщення населення за кордон (за рахунок війни); поступове відновлення вітчизняної молочної галузі на підприємствах.

«Хоч за 8 місяців обсяг виробництва молока складає 5 млн т, що лише на 5,6% менше, ніж торік, однак здебільшого зменшення відбувається за рахунок господарств населення, в яких спостерігається надоїв на 12% менше (3,14 млн т), переважно через скорочення поголів’я дійних корів (-9,1%)», — розповідає аналітик УКАБ Максим Гопка.

Водночас, за його даними, підприємницький напрям виробництва вже вийшов на довоєнний рівень та становить 1,88 млн т (1,85 у 2021 р.), що на 7,6% більше, ніж у 2022 році. Проте для того, щоб збільшувати поголів’я та виробництво молока, галузь потребує фінансових інвестицій та додаткових програм, щоб швидше інтегруватися в європейський ринок.

За словами експерта, сальдо торговельного балансу молочних продуктів залишається й надалі без змін. Експорт молочних продуктів за 8 місяців складає 70,2 тис. т, що на 9,7% більше, ніж торік. Однак вартісний показник скоротився на 6,5% та становить $153,7 млн. Причиною зниження вартісних надходжень є низький світовий попит на молочні продукти, що створює ціновий тиск.

Рекламодавці останнього номеру