Експозиція ХТЗ на виставці «AGROEXPO-2019»

На стенді ХТЗ завжди було жваво: менеджери відповідали на питання відвідувачів, консультували фермерів, акцентували увагу на перевагах оновлених тракторів. І така зацікавленість не випадкова. Сьогодні завод пропонує українським аграріям модернізовані моделі колісних і гусеничних тракторів, що відзначаються високою надійністю і продуктивністю.

Про експозицію підприємства на виставці «АгроЕкспо» розповів інженер з агротехнологій ТОВ «ТД ХТЗ», Сергій Булава:

На виставці ми представили чотири наших агрегати – три на стаціонарній експозиції та один на демонстраційному майданчику в роботі.

Трактор 150К-09.172.10 – це наша легенда, що випускається впродовж 50-ти років. Але оновлений трактор вже має потужність 180 к.с і відноситься до 3-го тягового класу. На ньому встановлений двигун ЯМЗ-236 з робочим об`ємом 11 л.

Застосування нових технологій дозволило ефективно модифікувати трансмісію, гідравліку, навісну систему. Ці поліпшення дозволяють трактору працювати з сучасними високошвидкісними сільськогосподарськими знаряддями. Машина має оновлену систему гідравліки з продуктивністю насоса (Bondioli & Pavesi, Італія) 100 л/хв., п'ятисекційний гідророзподільник 5РПС-100, де дві секції розраховані на роботу з гідромотором, об'єднану гідравлічну систему із загальним маслобаком ємністю 100 л. Взагалі, ці трактори мають максимальну універсальність з тракторами серії ХТЗ-­240К.

Трактор має досить велику масу, майже 8.5 тонн. Нова гідравлічна навісна система з гаковими захватами вантажопідйомністю 5 тонн, задній незалежний ВВП 540/1000 об / хв., посилена КПП 12/4 з перемиканням передач на ходу без розриву потоку потужності. На цій моделі є можливість змінювати колію з 1680 на 1860 см, це робиться за допомогою заміни коліс, тут може бути два типи шин – 21.3R24 і 23.1R26. Є можливість встановлення баластного вантажу.

Конструктори подбали й про комфорт оператора: центральне розташування кабіни, центральна посадка оператора, тоновані вікна, модернізована система мікроклімату.

Друга машина, що представлена в нас на стенді – це гусеничний трактор з оновленою ходовою та пластиковим обличкуванням ХТЗ-181.20-07. На ній встановлено двигун ЯМЗ-­238 об’ємом 14.86 л і потужністю 190 к.с. Ці трактори також уніфіковані з тракторами 240-­ї серії, по обличкуванню, розподілювачу гідравлічної системі та частково навісною системою. Трактори мають нову ходову систему та оновлену гідравліку. Хорошу продуктивність гідравліки забезпечує надійний механічний насос Bondioli & Pavesi в чавунному корпусі продуктивністю 130 л/хв., п'ятисекційний гідророзподільник 5РПС-­100 одеського виробництва що, має дві секції для роботи з гідромотором. Оновлена навісна система з гаковим захватом, що працює в парі з гідравлічною системою.

На цьому тракторі застосована нова ходова система і гумо-тросова гусениця шириною в 645 мм. Для цієї гусениці додатково впровадили і поперечну стабілізацію опорних катків. Це дає можливість не травмувати гусеницю в роботі. Прорахований тиск на цій гусениці на ґрунт складає приблизно 0,29 кг на см2. На цьому тракторі розширена колія до 1680 мм, що добре впливає на тягові властивості трактора.

На виставці спостерігаємо великий інтерес до цієї моделі, і це не випадково, адже сьогодні на ринку більший попит саме на гусеничні трактори по причині тиску колісними тракторами на ґрунт – він помітно вищий ніж у гусеничного, внаслідок чого відбувається переущільнення ґрунту, підвищується зношення гумусного шару та інші негативні наслідки. Ми також очікуємо зацікавленість до цієї моделі в таких країнах як Казахстан, Узбекистан, Туркменістан, оскільки він має хорошу прохідність і може працювати на вирощуванні бавовни. До переваг цієї гусениці можна віднести можливість вільно виїжджати на дороги загального користування не пошкоджуючи їх покриття. Також важливо, що ресурс гумо­тросової гусениці значно більший ніж у стальної – 4 тисячі мотогодин, а на стальну ми даємо 1 тисячу мотогодин. На тракторі встановлені робочі LED-фари та сферичні дзеркала.

Від 240-ї серії ми представили трактор ХТЗ-­248К.20 з оновленою задньою посиленою напіврамою, що стала довшою на 100 мм, оновленою навісною гідравлічною системою. На цій моделі встановлено шестициліндровий рядний двигун FPT-Iveco N67 ENTХ20 об’ємом 6,7 л і потужністю 240 к.с. з системою подачі палива CommonRail від німецького виробника BOCH і класом екологічності – Stage III А. Деякі зміни пов’язані з роботою двигуна – це система охолодження двигуна, нові радіатори системи проміжного охолодження повітря.

Нова гідравлічна система на 190 літрів має два насоси Bondioli & Pavesi. Один з них на 70 л/хв. який забезпечує роботу трактора в цілому: рульової колонки та роботу навісної системи. Другий насос на 120 л/хв. використовується лише для забезпечення роботи під’єднаних машин. Для того щоб добре працювала гідравлічна система, встановлено новий гідравлічний бак об’ємом 130 л. Оскільки в нас досить потужна гідравліка продуктивністю понад 100 л, то знадобилося додаткове охолодження. Тому на задню півраму в міжколісний простір ми встановили додатковий радіатор охолодження.

Для комфортної роботи оператора модель має оновлену кабіну, де встановлена нова рульова цифрова колонка італійського виробництва, нове обличкування в інтер’єрі кабіни, робочі LED-фари та сферичні дзеркала.

І четвертий наш трактор ХТЗ-­241К.20 зараз знаходиться на демонстраційному майданчику й працює в тандемі з новим агрегатом від «Ельворті» – Х-подібною дисковою бороною «Проксіма-4500».

Модель обладнана двигуном Д-­262.2S2 виробництва Мінського моторного заводу з європейською нормою викидів відпрацьованих газів Stage II А – це 8­-ми літровий шестициліндровий рядний турбодизель потужністю 250 к.с. Механічна паливна система чеського виробництва MOTORPAL має паливний насос високого тиску, форсунки, свічки розжарювання для швидкого запуску в зимову пору й теплообмінник для нормалізації теплообміну. Для того щоб двигун виходив на максимальну потужність, в його конструкції є турбіна з проміжним охолодженням повітря. Трактор має посилену коробку передач, посилену навісну систему з можливістю підняття маси до 5 тонн. Це дає можливість працювати з сучасними навісними, напівнавісними та причіпними швидкісними агрегатами. Гідравлічна система з продуктивністю насоса 100 л/хв. має 5-ти секційний регульований розподільник на тросовому управлінні, де кожна секція може регулюватися в межах подачі від 2 до 85 л/хв. через кожну секцію.

На цьому агрегаті на задні колеса встановлено баластові вантажі по 450 кг кожний. Це дає можливість вирівняти масу трактора 50 на 50 по осях. У результаті потужність розподіляється рівномірно на всі колеса, і трактор працює з найкращими показниками як по тязі, так і по витраті пального. Таким чином виключається буксування та забезпечується прямолінійність руху машино-тракторного агрегату в цілому.

Підсумовуючи, хочу відзначити, що на всіх представлених тут моделях для комфортної роботи оператора в нічний час встановлюється нова світлова сигналізація. Це передні й задні робочі LED-фари з якісною оптикою, та основні транспортні фари з галогеновими лампами розжарювання, та новою оптикою фари в цілому.

Рекламодавці останнього номеру