Гусеничні трактори

g1

Найперший гусеничний трактор був сконструйований майже 150 років тому. Зародження гусеничного рушія належить до 1713 р., коли до французької академії конструктор д'Ерман подав проект вантажного візка, що перекочувався на нескінченній стрічці з дерев'яних котків.

Найбільш досконалим на свій час транспортним засобом з гусеничним рушієм став виріб російського винахідника Ф. А. Блінова. Його трактор, що був запатентований у 1880 р. і побудований у 1888 р., мав дві гусениці схожі за конструкцією на гусениці сучасних машин.

Протягом півтора століть техніка на гусеничному ходу безперервно удосконалювалася: з’являлися потужніші двигуни, трансмісія і ходова частина, а разом з цим і сам гусеничний рушій, відомий усім як «гусениця».

І весь цей час у аграріїв, при виборі техніки, поставало питання «колесо чи гусениця»?

Переваги колісних тракторів полягають у тому, що вони можуть пересуватися на досить великій швидкості і на великі відстані. Проте, через це у них менше, ніж в гусеничних, зчеплення з ґрунтом, а відтак, на грузькому чи вологому ґрунті вони можуть буксувати і відповідно сила тяги у них менша. Головні переваги гусеничних тракторів в тому, що їх сила тяги значно перевершує силу тяги колісних тракторів. Також тиск на ґрунт таких тракторів значно менше, що робить їх найбільш придатними для сільськогосподарських робіт. Для господарств, які працюють у регіонах, що розташовані на схилах, більше підійдуть саме гусеничні машини.

Але в теперішніх реаліях, коли синоптики констатують зміни клімату з різким переходом від зими до літа, практично без весняного періоду, головною перевагою гусеничних тракторів є здатність розпочинати польові роботи значно раніше. Це дає можливість ефективно працювати на вологому ґрунті, що дуже важливо для забезпечення необхідних агротехнічних строків виконання робіт.

В Україні гусеничних тракторів поки що порівняно не багато, але увага до них постійно зростає. Практично всі найвідоміші виробники колісних тракторів пропонують також машини і на гусеничному ходу. Сьогодні є з чого вибирати, і цей вибір зробити досить не просто. І придбання такої машини задоволення не з дешевих. Тому перш за все, варто зробити правильні розрахунки, щоб техніка була завантажена і працювала на прибуток.

FENDT_l

На виставці Agritechnica-­2017 компанія Fendt представила техніку з неохопленого раніше ринкового сегменту гусеничних тракторів верхнього діапазону потужності 380-­646 к.с.

Fendt 900 Vario MT
Fendt 900 Vario MT

З новими гусеничними тракторами Fendt 900 Vario MT і Fendt 1100 MT концерн AGCO / Fendt пропонує високопотужні, понад 500 к.с., трактори для середніх і великих сільгосппідприємств, які потребують максимальної продуктивності.

Fendt 900 Vario MT – це гусеничний трактор принципово нової конструкції що доступні в трьох моделях: Fendt 938 Vario MT на 380 к.с., Fendt 940 Vario MT на 405 к.с. і Fendt 943 Vario MT на 431 к.с. (ECE R120).

Гусеничні трактори серії Fendt 900 Vario MT (Mobile Trac) характеризуються надзвичайно високою продуктивністю й неперевершеним рівнем комфортабельності, що базуються на принципово новій, інноваційній системі підвіски.

УНІКАЛЬНА КОНЦЕПЦІЯ ГУСЕНИЧНОЇ ПІДВІСКИ

Радикальне поліпшення ходових якостей на трасі і в полі – саме це стало однією з найважливіших задач у ході розробки Fendt 900 Vario MT. Нова концепція підвіски складається з чотирьох елементів: сидіння водія на повітряній подушці, 2­точкової системи підвіски кабіни, нової системи первинної підвіски Smart Rideі, доопрацьованого гусеничного механізму з підвіскою Constant Grip.

Constant Grip: три центральних опорних котки закріплені за допомогою маятникової підвіски в рамі (Bogiein Bogie). Завдяки цьому опорні котки оптимально повторюють рельєф як поля, так і траси. Інші переваги: рівномірний розподіл маси на всю площу гусениці й збільшення площі контакту в полі.

Fendt-3

Smart Ride: центральна балка гусеничних механізмів з'єднана з шасі за допомогою системи підвіски нової конструкції.

Ця система підвіски включає в себе:

  • жорсткі пружини з інтегрованими амортизаторами;
  • додаткові гідравлічні амортизатори для пом'якшення зворотного ходу пружини;
  • гідравлічні амортизатори й опори пружин забезпечують оптимальний зворотний хід підвіски й обмежують хід пружини підвіски;
  • торсіонний стабілізатор надає шасі бічну стійкість.

Усе це дозволяє досягти значного збільшення ходу підвіски до 260 мм (вимірюється по передньому направляючому колесу). Така система забезпечує кут розгойдування кожного гусеничного рушія в межах 11°, що можна порівняти з показниками підвіски переднього моста колісного трактора.

Підвіска кабіни: Fendt 900 Vario MT – перший класичний гусеничний трактор з 2-­точковою системою підвіски кабіни, що складається з двох амортизаторів з гумовими буферами спереду й гвинтовими ресорами з вбудованими буферами ззаду. Загальний хід пружини в задній частині кабіни становить 98 мм, що забезпечує надзвичайно м'яку амортизацію й ефективне демпфірування коливань, що передаються від ґрунту через жорсткий задній міст.

Комбінація систем амортизації шасі та кабіни забезпечує відчутне зменшення інтенсивності поштовхів. На практиці це сприймається водієм як помітне підвищення плавності ходу при русі на високих швидкостях по шосе, а також дозволяє знизити стомлюваність при роботі в полі.

ВИСОКА ПРОДУКТИВНІСТЬ НА СКЛАДНОМУ РЕЛЬЄФІ

Новий гусеничний трактор 900 Vario MT особливо добре проявляє себе при високих тягових навантаженнях і демонструє максимальну ефективність під час польових робіт. Сильні сторони й продуктивність трактора найкращим чином проявляються в першу чергу завдяки низькій схильності до пробуксовки на будь­якому рельєфі й при будь­яких ґрунтових умовах, особливо, якщо робота проводиться за несприятливої погоди й через це в обмежених часових рамках. Завдяки значній площі контакту з ґрунтом і новому збільшеному гусеничному рушію Fendt 900 Vario MT є оптимальним вибором для робіт на крутих схилах або в ситуаціях, коли мова заходить про максимально ранню або ощадливу для ґрунту обробку.

Машина легко працює з постійно високою силою тяги й рівнем комфорту, у тому числі й на складному рельєфі з підйомами, канавами й борознами. 900 Vario MT відрізняється невеликим діаметром розвороту на разворотній смузі й найкращим чином підходить для роботи з широким навісним обладнанням або знаряддями для глибокої обробки ґрунту. Завдяки всім цим відмітним ознакам гусеничні версії Fendt 900 Vario MT ідеально доповнюють лінійку тракторів Fendt.

app
ВИСОКА ПОТУЖНІСТЬ І НЕЗНАЧНА ВИТРАТА ЗАВДЯКИ КОНЦЕПЦІЇ ПОНИЖЕНОЇ ШВИДКОСТІ ОБЕРТАННЯ ВАЛА ДВИГУНА FENDT ID

Гусеничний трактор Fendt 900 Vario MT працює в ідеальному за будь­яких обставин діапазоні частоти обертання вала двигуна, демонструючи при цьому максимальний крутний момент і мінімальну витрату пального. Досягається це завдяки інтегрованій системі низької швидкості обертання вала двигуна Fendt iD, відомої ще з серії Fendt 1000 Vario. Ідея низької швидкості обертання колінвала двигуна розвинена в усій системі трансмісії, забезпечуючи її ефективність і додатково знижуючи рівень шуму. «Високий крутний момент, низька швидкість обертання вала двигуна (High torque, low engine speed)» – саме так звучить концепція, відповідно до якої узгоджені між собою всі компоненти машини: двигун, трансмісія VarioDrive, вентилятор і гідравлічна система. Так, максимальний крутний момент нового двигуна AGCO Power з робочим об'ємом 9,8 л досягається вже при 1200 об/хв. (120-­1600 об/хв.).

Номінальна швидкість обертання становить 1700 об/хв. Ефективний діапазон частоти обертання (1200-­1700 об/хв.) тут значно нижчий, ніж у традиційних моделях, і саме такі показники найкращим чином забезпечують оптимальну витрату пального. Також необхідно згадати автоматичну функцію програмного зниження швидкості обертання вала двигуна з 1000 об/хв. до 800 об/хв. при роботі трактора на холостому ходу під час стоянки.

TРАНСМІССІЯ FENDT VARIO DRIVE – МАКСИМАЛЬНА ТЯГОВА ПОТУЖНІСТЬ І ЗБІЛЬШЕНА ПРОДУКТИВНІСТЬ

Ось уже понад 25 років безступінчаста коробка передач Vario задає стандарти в сфері розробки систем тракторного приводу. Інноваційна концепція VarioDrive від Fendt стала новим кроком на цьому шляху. Подібно застосованим у серії Fendt 1000 Vario рішенням, використовувана в Fendt 900 Vario MT гідромеханічна трансмісія з функцією розгалуження потужності відрізняється найбільшими серед аналогів гідравлічними блоками. Обидва гідромотори тут також працюють незалежно один від другого. До того ж другий гідромотор автоматично відключається на високих швидкостях при відсутності навантаження. Це дозволяє скоротити втрати на опір, що в свою чергу веде до значного підвищення продуктивності. Результат – максимальна тягова сила без розривів у полі й висока ефективність при переїздах з поля на поле без використання додаткових ступенів гідромеханічної передачі. Переваги концепції низького діапазону швидкості обертання вала проявляються таким чином не лише при польових роботах. При рухові по шосе гусеничний трактор Fendt 900 Vario MT здатний розвивати максимальну швидкість до 40 км/год. при 1550 обертах двигуна на хвилину.

СИСТЕМА ОХОЛОДЖЕННЯ CONCENTRIC AIR SYSTEM

Завдяки окремому й незалежному від двигуна гідравлічному приводу система вентиляції Concentric Air System (CAS) за будь-­яких обставин забезпечує ідеальне теплознімання. Нагнітальний високопотужний вентилятор системи CAS гарантує необхідне в кожній конкретній ситуації охолодження всіх теплообмінників. Розташована перед комплектом охолоджуючого устаткування крильчатка на відміну від стандартних вентиляторів працює на впуск, всмоктуючи холодне повітря. Оскільки холодне повітря має вищу щільність, через теплообмінник може бути пропущений більший його обсяг, це дозволяє зняти й відвести порівняно більшу кількість тепла при одночасно меншій потужності приводу вентилятора. Компактний, що відрізняється точністю виготовлення, вентилятор з мінімальним зазором між крильчаткою й корпусом у межах усього 1­2 мм додатково сприяє підвищенню ККД. Система CAS має достатній резерв потужності для екстремальних умов експлуатації й температур. Система також пропонується опційно в якості додаткового обладнання.

НОВЕ РОЗУМІННЯ ПРОСТОРУ Й ОГЛЯДУ
Fendt-2

Якщо мова заходить про те, щоб домогтися від машини максимальних результатів, вирішальну роль відіграє також і організація робочого місця водія. Чудово виконана кабіна Fendt відзначається простором і забезпечує чудовий огляд, а також комфорт управління в традиційному стилі Fendt. В основному сюди перейшли всі найважливіші елементи управління й особливості Fendt 1000 Vario. Кабіни гусеничних тракторів Fendt опційно комплектуються шкіряним сидінням водія з різноманітними функціями забезпечення комфорту, а також зручним пасажирським сидінням з інтегрованим у спинку підсклянником. Термінал Vario з сенсорним дисплеєм на 10,4'' забезпечує оптимальний огляд і контроль параметрів машини. Управління машиною здійснюється легко й інтуїтивно за допомогою вже відомого багатофункціонального підлокітника Fendt з інтегрованим джойстиком Fendt Vario.

Високоякісні матеріали, використані в кабіні Fendt 900 Vario MT, і компонування елементів, що пройшло перевірку часом, залишає вельми хороше враження. Нове розуміння простору й огляду доповнене тут безліччю корисних дрібниць, які роблять щоденну роботу приємнішою, наприклад, переднім, заднім і бічними сонцезахисними козирками, новим потужним кондиціонером. Підводячи підсумок, можна сміливо стверджувати: ця кабіна створена для довгих робочих днів.

НОВА ГІДРАВЛІЧНА СИСТЕМА FENDT – ПРОДУКТИВНА, ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧА Й ЕКОЛОГІЧНА

Модель Fendt 900 Vario MT має високопродуктивну гідравлічну систему з двома опційними регульованими залежно від навантаження Load Sensing помпами (2 x 220 л/хв.), що живлять два незалежних один від другого контури й видають максимальну витрату при 1700 обертах двигуна на хвилину. Різноманітне робоче обладнання, що потребує різного обсягу й тиску оливи, підключається при цьому до відповідних контурів. Так, наприклад, привід вентилятора сівалки з низьким робочим тиском може працювати одночасно з іншим гідравлічним устаткуванням, що вимагає високого тиску. Це дозволяє знизити дросельні втрати в системі й витрати на охолодження, а також сприяє загальному підвищенню продуктивності системи. Гідравлічна система комплектується клапанами, що забезпечують витрату 140 л/хв. Понад те, можлива установка шести клапанів зі збільшенням максимальної витрати до 170 л/хв.

FENDT 1100 MT

Fendt пропонує нові гусеничні трактори в чотирьох класах потужності: Fendt 1149 MT на 492 к.с., Fendt 1 154 MT на 536 к.с., Fendt +1159 MT на 592 к.с. і Fendt 1165 MT на 646 к.с. (ECE R120).

ДВИГУН

Трактори серії 1100 MT оснащені новим 12-­циліндровим двигуном AGCO Power об'ємом 16,8 л. з двохступінчастим турбонаддувом, який відповідає найвищим вимогам. Важливо відзначити, що необхідна потужність забезпечується за будь­яких умов. Двигун трактора Fendt 1100 MT відрізняється одним з кращих у своєму класі показником крутного моменту й високою економічністю в порівнянні з попередніми моделями.

Fendt-4
ТРАНСМІСІЯ

Трансмісія Powershift 16F/4R з електронним управлінням передбачає кілька параметрів перемикання (включаючи режим автоматичного перемикання за допомогою функції PowerManagement). Неймовірно ефективна трансмісія Powershift дозволяє операторові перемикатися за діапазоном передач без використання зчеплення. Функція синхронізації швидкості дозволяє трансмісії контролювати швидкість руху й автоматично вибирати необхідну передачу (на швидкості до 40 км/год.).

ГІДРАВЛІЧНА СИСТЕМА І ЗАДНЯ НАВІСКА

Передова гідравлічна система з закритим центром відрізняється високою продуктивністю помпи 223 л/хв. (опція 321 л/хв.) й забезпечує дивовижну за своїми характеристиками вантажопідйомність задньої навіски й більше ніж достатню подачу рідини до допоміжних вузлів. Задня навіска (опція) на серії 1100MT має максимальну вантажопідйомність 14000 кг.

Кількість стандартно встановлюваних секцій гідророзподільника (4 шт.) може бути збільшено до шести, а їх роботою керує інтелектуальна система Intellitronics Network™, завдяки чому досягається оптимальний потік, точне управління й швидка реакція. Кожна секція може забезпечити потік понад 150 л/хв.

Зчіпний пристрій Fendt серії 1100MT є єдиним цілим з трактором. У ході проектування трактора були ретельно вивчені вимоги до балансування. Результатом стала опційна поворотна триточкова навіска, що збільшує продуктивність за рахунок забезпечення максимальної вантажопідйомності, висоти підйому й інтелектуального управління. Поворотна навіска дозволяє скоротити цикл повороту на 60 відсотків. Моделі 1100MT також доступні з тяговим брусом (з гідравлічним управлінням) і вантажами на рамі гусениці для забезпечення кругової стабілізації.

ХОДОВА СИСТЕМА

На гусеничні трактори Fendt установлюються гусеничні стрічки різних типів, ширини й малюнка для відповідності вимогам конкретних умов і галузей застосування. Кожна гусениця складається з шарів гуми, тканини й сталевого корду, що забезпечує міцність і довговічність. Унікальна система гусеничного ходу Mobil­Trac™, що не вимагає обслуговування, забезпечує передачу високої потужності й тягового зусилля на ґрунт. Маса рівномірно розподіляється по широких і довгих гусеницях, за рахунок чого досягається чудове зчеплення, мінімальне проковзування коліс і менше ущільнення ґрунту. Проста лінійна конструкція повністю автономна й дозволяє виконувати безступінчасте налаштування ширини колії. Вісім середніх котків на підвісці забезпечують плавність ходу 1100МТ. Уся ходова частина утворює міст над перешкодами на шляху, тоді як середні котки огинають нерівності поверхні ґрунту, пом'якшуючи поштовхи.

КАБІНА

Кабіна Fendt 1100MT пропонує прекрасні умови роботи для оператора: систему кондиціонування Surround­Flow™, простий доступ у кабіну, низький рівень шуму й прекрасний огляд. Високоергономічне сидіння Deluxe VRS робить роботу оператора комфортнішою. Підвіска Opti­Ride™ системи гусеничного ходу забезпечує плавний рух по нерівних ділянках.

Стандартні комплекти ліхтарів Nightbreaker™ або пропоновані на замовлення Double Night breaker™ з газорозрядними лампами робочого освітлення дозволяють операторам працювати з максимальною віддачею навіть у нічний час. Унікальна система управління Tractor Management Centre™ (TMC) виконує функцію «центральної нервової системи» трактора 1100MT, забезпечуючи роботу всіх компонентів і систем з оптимальною ефективністю. Управління всіма функціями здійснюється з налагоджувального кольорового екрана з діагоналлю 7 дюймів. Інтуїтивно зрозуміла й проста у використанні система управління One­Touch™ дозволяє одночасно використовувати кілька функцій роботи трактора й навісного обладнання натисканням лише однієї кнопки. Функція управління потужністю Power Management допомагає операторові прискорити роботу й одночасно підвищити повторюваність операцій за рахунок зміни параметрів двигуна й трансмісії.

ТЕХНОЛОГІЇ ТОЧНОГО ЗЕМЛЕРОБСТВА

Усі трактори Fendt 1100MT уже з заводу підготовлені до установки системи автоматичного водіння AutoGuide™, тому установка цієї опції, що дозволяє підвищити продуктивність, не викликає труднощів навіть у польових умовах. Значне зниження витрат при проведенні робіт з використанням даної системи досягається за рахунок зменшення величини перекриттів і пропусків.

xtz4

ХТЗ сьогодні пропонує аграріям дві моделі тракторів на гусеничному ходу.

Новий, модернізований гусеничний трактор Т-150-05-09 уперше з'явився в продажу навесні 2012 року. Це сучасна машина, при розробці й оснащенні якої використовувалися новітні технології, що вплинуло на поліпшенні практично всіх основних експлуатаційних показників даної моделі. Оптимізація конструкції дозволила виробнику зберегти ціну техніки практично незмінною в порівнянні з попередньою моделлю, що дає можливість аграріям купити трактор, що відповідає найвищим сучасним вимогам, за доступною ціною.

Т-150-05-09
Т-150-05-09

Модель розроблялася як потужний і надійний трактор для аграріїв, і, перш за все, призначена для проведення найбільш енергоємних сільгоспробіт у полі. Машина оснащена надійним дизельним двигуном ЯМЗ-236, потужністю 180 к.с., який відноситься до двигунів високого технічного рівня. Модернізована коробка передач має двопотокову гідросистему управління гідропіджимними муфтами. Це дозволяє трактористу перемикати передачі на ходу без розриву потоку потужності машини. З'явилася можливість здійснювати поворот трактора з фіксованим радіусом.

xtz3

Наявність поздовжньої бази сприяє зниженню питомого тиску трактора на ґрунт, забезпечує техніці максимально плавний хід. Модернізований трактор для сільгоспвиробника підтримує широкий діапазон швидкостей, без обмежень по тяговому зусиллю, що робить цю модель економічною і зручною, дозволяючи аграрію однаково ефективно проводити кожен вид робіт на необхідних і раціональних швидкостях. Відмінна маневреність моделі Т-150-05-09 досягається завдяки наявності роздільного управління гальмами. Швидкість руху: вперед – 4,26-15,31 км/год., назад – 5,74-7,93 км/год.

На трактор установлені: чотирикоткова посилена торсіонно­балансирна підвіска, задній незалежний ВВП 1000/540 об/хв., задній посиленний гідравлічний навісний пристрій вантажопідйомністю 4,2 т.

При доопрацюванні й модернізації моделі конструктори приділили багато уваги поліпшенню умов роботи оператора. Багато в чому змінено оснащення й загальну будову каркасної кабіни трактора. Покращено розташування елементів управління обладнанням. Зручне водійське крісло має регулювання по висоті. Є система кондиціонування повітря.

Безсумнівною перевагою гусеничного трактора Т-150-05-09 є низька експлуатаційна вартість. Порівняно недорогі запчастини, загальна простота ремонту й невибагливість до якості пального зменшують витрати аграріїв на його обслуговування.

Трактор ефективно може використовуватися в лісовому господарстві в якості тягової техніки в умовах бездоріжжя. Здатний транспортувати великогабаритні вантажі.

Модель ХТЗ-181.20 – це модернізована версія трактора Т-150-05-09. Машина отримала шестикаткову торсіонно­­балансирну підвіску і 190-сильний двигун ЯМЗ-238. Завдяки більшій продуктивності гідравлічної системи (130 літрів), трактор зможе працювати з сучасними посівними комплексами як вітчизняного, так і імпортного виробництва. Впровадження в серійне виробництво моделі заплановане з 01 травня 2019 року. Спеціально розроблений ергономічний дизайн у поєднанні з новим облицюванням дозволяє збільшити робочу зону видимості, а встановлений у кабіні кондиціонер створює комфортний мікроклімат, що знижує стомлюваність при роботі оператора.

ХТЗ-181.20
ХТЗ-181.20

З 2018 року компанія New Holland Agriculture пропонує українським аграріям дві нові моделі гусеничних тракторів серії Т9 SmartTraxTM.

Конструктори New Holland Agriculture відійшли від традиційного компонування трактора із двома довгими гусеницями, запропонувавши модель SmartTraxTM із чотирма відносно короткими траками, котра випускається на заводі в Фарго (США).

Віталій Каплюк
Віталій Каплюк

– Це потужні добротні машини із зчленованою рамою. Т9 SmartTraxTM скомпоновані настільки продумано, що для балансування трактора не потрібно противаг в передній частині машини. Досягається оптимальне копіювання ґрунту, наскільки б сильним не було навантаження на задню навіску трактора. Він завжди утримує повний контакт із поверхнею поля, що позитивно відображається на коефіцієнті зчеплення, котрий є максимально можливим. При цьому коефіцієнт буксування залишається на мінімальних рівнях, – пояснює продукт-­менеджер New Holland Agriculture Віталій Каплюк.

Серед доволі широкої лінійки тракторів Т9 SmartTraxTM в Україну постачаються дві моделі. Це Т9.615, номінальна потужність якої становить 542 к.с., а максимальна – 613 к.с. і Т9.670, 608 к.с. та 670 к.с. відповідно.

Чому наші машини було вирішено поставити на чотири, а не на два траки? По­перше, чим довша гусениця, тим менш ефективно вона копіює рельєф. Достатньо невеликої нерівності на полі, аби її частина провисала, а отже, зменшувалося тягове зусилля. Натомість коротші траки завжди мають повний контакт із поверхнею поля, також і завдяки тому, що кожен блок гусениці може обертатися навколо осі. По­друге, це підвищує маневреність трактора, що є конче важливим при проведенні таких операцій, як передпосівний обробіток ґрунту чи сівба. Як відомо, на розворотах двогусеничні трактори зазвичай формують справжні гребені, що негативно впливають на якість роботи. У Т9 SmartTraxTM такого немає – він розвертається завдяки зчленованій рамі просто ідеально – фактично на місці. Причому на відміну від довгих гусениць, тут можна блокувати диференціали, що особливо важливо на вологому ґрунті, – наголошує Віталій Каплюк.

Існує чітке правило: чим довшою є гусениця, тим більше вона розтягується, втрачаючи свої стандартні властивості. Тобто до натягу гусениці і натяжного механізму потрібно виставляти найвищі вимоги, яким відповідають короткі траки Т9 SmartTraxTM. І, ясна річ, на полях із навіть ледь нерівним рельєфом довгі гусеничні траки неодмінно втрачають частину площі контакту із поверхнею поля, в результаті чого зростає коефіцієнт буксування, знижується тягове зусилля і витрачається більша кількість пального.

Усі моделі Т9 SmartTraxTM оснащуються спеціальними посиленими гусеницями, які використовуються, зокрема, на кам’янистих ґрунтах у кар’єрах . Із внутрішнього боку вони оснащені ексклюзивними гребенями, що посилюють зчеплення із траками. Також конструкція цих машин дає змогу використовувати таку важливу функцію, як блокування диференціалу.

Рекламодавці останнього номеру