Молоко без молока: Чи готові українці до замінників коров'ячого продукту?

Останнім часом у світі існує тренд заміни натурального коров’ячого молока рослинним. Рік тому на прилавках українських магазинів з’явився інноваційний продукт ­ «Ідеаль Немолоко» від компанії «Люстдорф» ­ «рослинне» вівсяне та гречане молоко без холестерину, лактози і доданого цукру. Проте, чи шанують українці молоко без молока, і яке реальне майбутнє у подібного продукту ­ розповів генеральний директор ТОВ «Люстдорф» Олександр Самохвалов.

Олександре Cергійовичу, розкажіть, наскільки комерційно вдалим виявився проект «Ідеаль Немолоко»?

Як то кажуть, у кожній компанії, є песимісти та оптимісти. Так само і у нас – ми продаємо більше, ніж планували песимісти, але менше, ніж розраховували оптимісти. Не можу сказати, що продукт українці сприйняли на «ура», але ми працюємо над його просуванням в Україні. Першопрохідцям завжди важко.

Тим не менше, у Європі та США аналогічне молоко дуже популярне – б’є рекорди продажів. Ви просто слідували міжнародній тенденції, чи не так?

Безумовно. Сьогодні у нашій країні мода на безлактозну продукцію та вироби для вегетаріанців та веганів. Навіть у наших північних сусідів, у Росії, це було підтримано, а от в Україні просувати «Ідеаль Немолоко» виявилось важче. Хоча декілька років поспіль вивчали міжнародний досвід перед запуском цього продукту в нашій країні.

Чому так сталось? Через те, що споживачі виявились не готові до нового продукту, чи може, реклами було замало?

Річ не у рекламі, найімовірніше споживач, дійсно, виявився не готовим. Можливо, через більшу консервативність і любов саме до натурального коров’ячого молока, а не з рослинних інгредієнтів. Пам’ятаю, у нас була спроба робити молоко-сокові напої. Довго підбирали рецептуру, бо соки та молоко це кисле та некисле середовище. Коли у кисле середовище потрапляє білок молока із ним відбуваються різні хімічні реакції. Ми випустили – продукт був смачний, цікавий. Але ринок його не сприйняв, люди не розуміли користі, і більше купували звичних молочних продуктів, оминаючи новинку.

І все ж, який обсяг «Немолока» ви продаєте на сьогодні?

Хотіли б вийти на 1000 тонн на місць, але на разі продаємо майже у вдесятеро менше.

Чи є у планах розвиток, або трансформація лінійки «Ідеаль Немолоко»?

Так, безумовно. Недавно ми розширили цю лінійку. Якщо раніше це було просто вівсяне та гречане молоко, то зараз є вівсяне з шоколадом, полуницею та ваніллю, рисово-мигдальне та наша оригінальна новинка – рисово-горіхове. Я переконаний, що якщо хочеш розвиватись, треба трансформувати продажі, переходити на інші нові продукти. Ринок традиційних молочних продуктів вже сформований, тож наше завдання – більше вивчати попит і «вгадати», що хоче бачити клієнт та поставити цей продукт на поличку.

Якщо українці не хочуть пити рослинне молоко, можливо, є сенс експортувати цю продукцію у країни, де попит на неї вище?

На сьогодні ми експортуємо нашу продукцію в багато країн, в тому числі і в Європу. Плануємо і рослинне молоко експортувати теж, активно працюємо в цьому напрямку.

А як щодо експорту, приміром, у Китай, адже там традиційне молоко вживають мало (через природню непереносимість китайцями лактози – прим. авт.), а рослинне – могло б стати популярним. Чи не так?

Там виробляють соєве молоко та іще декілька видів рослинного молока, плюс – імпортують із Європи. Взагалі КНР –це проблема. Пам’ятаю, декілька сезонів тому до нас на завод приїздила делегація від одного із найбільших молокопереробних заводів у Китаї, вони як раз шукали постачальника, аби диверсифікувати ризики з поставками молочної сировини. Тож ті обсяги, які їм потрібні на місяць не виробляє наш завод і за рік. Тому перше, ніж іти на цей ринок, маєш бути впевненим, що задовольниш потреби у циклічному, ритмічному експорті. От приміром, ми думаємо над глибинної переробкою молока, буквально на молекулярному рівні і потім продавати ці продукти на експорт. Але ця технологія дуже затратна – потрібно витратити мільйони доларів на її відпрацювання в Україні.

Ірина ГЛОТОВА

Рекламодавці останнього номеру